Kreatyna jako najbardziej popularny suplement diety

Jednym z tych suplementów diety, które możemy nazwać najpopularniejszymi jest kreatyna. Każdy, kto ma styczność z siłownią, kto trenuje ciężko, aby zwiększyć swoją masę mięśniową na pewno miało styczność z kreatyną, zażywa ją lub przynajmniej o niej, co nieco słyszał. Czym jest owa kreatyna i dlaczego jest tak chwalona? Jest to aminokwas, który de facto występuje w stanie naturalnym w każdym ludzkim organizmie. Jednakże na pewno trzeba w tym miejscu podkreślić, iż jego ilość w stanie naturalnym nie jest wystarczająca w przypadku osób intensywnie trenujących, w przypadku osób pracujących nad zwiększeniem swojej masy mięśniowej.

kreatynaJakich efektów można się spodziewać?

Co nam dają suplementy diety zawierające kreatynę? Po pierwsze, dzięki dodatkowej suplementacji mamy do czynienia ze zwiększoną wytrzymałością, z możliwością podejmowania zwiększonego wysiłku, co oczywiście przekłada się bezpośrednio na lepsze efekty treningowe, a w szczególności na możliwość uzyskania większej masy mięśniowej. Jak należy przyjmować suplementy diety zawierające kreatynę? Najbardziej efektywne będzie jej przyjmowanie po wysiłku.

Suplementacja kreatyną

Bardzo ważnym aspektem jest to, aby wraz z suplementacją kreatyną, odpowiednio nawadniać swoje ciało. Kreatyna w postaci suplementu diety powoduje, bowiem zwiększone ryzyko odwodnienia. Kreatyna możemy spotkać pod różnymi postaciami. Najczęściej możemy ją spotkać pod postacią monohydratu, gdyż jest to jedna z najbardziej popularnych form i jednocześnie najbardziej skutecznych. Kreatyna jest tym suplementem diety, który nie powinien być przyjmowany przez osoby borykające się z problemami z nerkami. Nie należy oczywiście przyjmować tego suplementu diety w ciąży, nie może być on również stosowany przez osoby niepełnoletnie. Jednocześnie też należy zwrócić szczególną uwagę na taki aspekt jak możliwość przedawkowania. Nie jest ona groźna dla zdrowia, ale zbyt duża ilość przyjętej przez organizm kreatyny może powodować takie skutki uboczne jak skurcze mięśni, biegunkę, bóle żołądka czy też przyrost wagi.

Warianty przyjmowania

Kreatyna jest suplementem diety, który zazwyczaj przyjmuje postać środka rozpuszczalnego w wodzie. Warto nadmienić, iż tak przygotowaną odżywkę należy spożyć bezpośrednio po rozpuszczeniu się w wodzie. Wtedy możemy mówić o najlepszych efektach działania. Kreatyna to suplement diety dla sportowców, a więc na pewno nie możemy mówić o czymś, co działa samoczynnie. Bez odpowiedniej diety, bez regularnego treningu na siłowni próżno mówić o zadowalających efektach, trudno mówić o jakichkolwiek efektach działania kreatyny czy też jakichkolwiek innych suplementów diety.